fbpx

Λίγα λόγια για το Pilates

Το Pilates είναι μέθοδος εκγύμνασης που δημιουργήθηκε το 1912,  από τον  Joseph Pilates. Είναι μια ολιστική μέθοδος γυμναστικής που βασίζεται στη συνδυαστική και συντονισμένη χρήση του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος. Ο Pilates υποστήριζε πάντα ότι η μέθοδός του, την οποία αρχικά ονόμασε CONTROLOGY, δεν είναι απλά μια σειρά ασκήσεων αλλά ένας τρόπος ζωής που οδηγεί στην καθολική υγεία.

O Joseph Pilates

Ο Pilates εξασκούσε τη μέθοδό του ατομικά και όχι ομαδικά. Η εξατομίκευση είναι ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της μεθόδου πιλατες και προσφέρει μέγιστα οφέλη στο μαθητή αφού το μάθημα είναι προσαρμοσμένο αποκλειστικά στις ανάγκες του

Τα οφέλη τoυ Pilates είναι η μυϊκή ενδυνάμωση, η λειτουργική μυϊκή δράση, η σωστή στάση & ευθυγράμμιση, η βελτίωση της ισορροπίας και η καλύτερη επίγνωση του κορμιού και της κίνησης.

To Πιλάτες είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και ασφαλής μέθοδος γυμναστικής. Απευθύνεται σε όλους και όλοι μπορούν να ωφεληθούν, ανεξάρτητα από σωματότυπο, βάρος, φυσική κατάσταση, προβλήματα υγείας ή παθολογικές καταστάσεις που αντιμετωπίζουν.

Το πιλάτες ακολουθεί 10 βασικές αρχές που εφαρμόζονται σε κάθε μάθημα:

  • Επίγνωση
  • Ισορροπία
  • Αναπνοή
  • Αυτοσυγκέντρωση
  • Κέντρο
  • Έλεγχος
  • Αποτελεσματικότητα
  • Ροή
  • Ακρίβεια
  • Αρμονία

Η μέθοδος pilates περιλαμβάνει πάνω από 600 ασκήσεις:

  • ασκήσεις εδάφους που ονομάζονται Pilates MAT
  • ασκήσεις σε ειδικά μηχανήματα που ονομάζονται Pilates Equipment

Στο Pilates χρησιμοποιούμε το βάρος μας για να αναπτύξουμε τη δύναμη και την ευελιξία μας. Στις ασκήσεις ΜΑΤ δουλεύουμε πρωτίστως με το βάρος το σώματος, ενώ τα μηχανήματα βασίζονται στη χρήση αντιστάσεων.

Τα μηχανήματα του πιλατες ( Pilates Equipment)  είναι το reformer, η wunda chair, η Cadillac, το ladder barrel, το spine corrector & το ped-a-pul.

Τα μηχανήματα σχεδιάστηκαν από τον ίδιο τον Pilates. Έκτοτε έχουν εξελιχθεί, αλλά οι βασικές αρχές σχεδιασμού παραμένουν οι ίδιες. Παράδειγμα εξέλιξής τους είναι η δημιουργία του F2 System από τον ιδρυτή της Basi Pilates RAEL ISACOWITZ και την εταιρία Basi Systems.  

Ο συνδυασμός ασκήσεων πιλάτες ΜΑΤ και Equipment ενδείκνυται για κάθε μαθητή, καθώς οι ασκήσεις αλληλοσυμπληρώνονται και δίνουν καλύτερα αποτελέσματα.

 

 

Στα μαθήματα ΜΑΤ αλλά και στα Equipment μπορούν να χρησιμοποιηθούν μικρά βοηθήματα που ονομάζονται Props, τα οποία άλλοτε δυσκολεύουν την άσκηση σε προχωρημένο επίπεδο ή βοηθούν τον μαθητή στη καλύτερη κατανόηση της άσκησης και στη βελτίωση της απόδοσής του.

 

Τα είδη Props είναι: μπάλες, ring, foam roller, arc, βαράκια, λάστιχα.

Ο Rael Isacowitz ιδρυτής της Basi Pilates αναφέρει ότι μέσω του πιλάτες:

Ο Rael Isacowitz
  • αναπτύσσονται όλες οι πτυχές της φυσικής κατάστασης, όπως η δύναμη, η ευελιξία, ο συντονισμός, η ταχύτητα, η ευκινησία και η αντοχή
  • αυξάνεται η επίγνωση του σώματος και ενισχύεται ο έλεγχος σε αυτό
  • ενεργοποιούνται αρμονικά οι μύες, διορθώνεται η στάση και η ευθυγράμμιση
  • διευκολύνεται η καλή λειτουργία των εσωτερικών οργάνων
  • βελτιώνεται η ισορροπία και η ιδιοδεκτικότητα*
  • βελτιώνεται η επικέντρωση στην αναπνοή και στα οφέλη της όπως η συγκέντρωση, η χαλάρωση και η απελευθέρωση της έντασης
  • υποστηρίζεται η διατήρηση και αύξηση της μάζας των μυών και των οστών
  • η εκγύμναση γίνεται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα ανεξάρτητα από θέματα υγείας. Το πιλάτες είναι κατάλληλο για ΟΛΟΥΣ
  • βελτιώνονται οι αθλητικές επιδόσεις τόσο για επαγγελματίες όσο και για ερασιτέχνες αθλητές (cross-Training-συνδυαστική γυμναστική)
  • δημιουργείται η αίσθηση μυικής επιμήκυνσης & δύναμης . Όσοι κάνουν πιλάτες νιώθουν ‘πιο ψηλοί και πιο αδύνατοι’ και συχνά λένε ότι έχουν πιο μακρύς και δυνατούς μύες και ότι έχουν ‘μαζέψει’ αισθητά
  • καλλιεργείται η εσωτερική αρμονία από απορρέει από ένα καλογυμνασμένο σώμα και ένα δυνατό μυαλό

*ιδιοδεκτικότητα είναι η αντίληψη αίσθησης της κίνησης του σώματος, η αίσθηση συνειδητοποίησης των μυών και η αντίληψη των λειτουργιών τους από το άτομο και εν γένει η γνώση του πού και με ποιόν τρόπο βρίσκεται το σώμα μας στο χώρο και με ποιόν τρόπο κινείται σε αυτόν. Διαταράσσεται σε πολλές παθολογικές καταστάσεις, όπως νευρολογικές παθήσεις, μετά από τραυματισμούς και σε διάφορες άλλες περιπτώσεις.

Σήμερα το Pilates διαδίδεται με ταχείς ρυθμούς σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι έχει περισσότερους από 12 εκ. ασκούμενους, ενώ το 2008 βρέθηκε στην 8η θέση της παγκόσμιας λίστας με αθλητικές τάσεις.

Είναι μέθοδος άσκησης ιδιαίτερα δημοφιλής σε αθλητές, χορευτές, εγκύους και άτομα που βρίσκονται σε αποκατάσταση από συγκεκριμένες παθήσεις και χρόνιους τραυματισμούς.

 Pilates μπορούν να κάνουν νέοι, ηλικιωμένοι, γυμνασμένοι, αρχάριοι, αθλητές, χορευτές.  Συστήνεται κατά την εγκυμοσύνη, στην εμμηνόπαυση και σε επαγγελματίες αθλητές ως συνδυαστική γυμναστική.